Gå till innehåll

Nina Pettersson

Medlem
  • Innehållsräknare

    26
  • Gick med

  • Besökte senast

Kontoinformation

  • Är du medlem i Naturskyddsföreningen?
    Ja
  • Kretstillhörighet
    Krets i annat län
  • Är du förtroendevald?
    Ja
  • Om du är förtroendevald, ange ditt/dina uppdrag
    styrelseledamot länsförbundsstyrelsen Norrbotten och i Bodenkretsen
  • Intresseområden/nätverk
    Klimatgruppen i Norrbotten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

Nina Pettersson's Achievements

0

Webbplatsen Anseende

  1. https://www.facebook.com/groups/naturskyddsforeningen.norrbotten/permalink/10158298103726261/
  2. Forskare arbetar med att ta fram förslag för regionala koldioxidbudgetar. Håller/håller du inte med om att det är vettigt att behandla tung industri och internationell sjöfart och flyg som national overheads/nationella utsläpp? Varför varför inte? Är det viktigt att uppmärksamma rättvisa och förmåga vid tilldelningen av * nationell koldioxidbudget till subnationella nivåer? * Är en justerad BRP per capita en bra beräkningsmetod för att minska koldioxidutsläppen? Varför varför inte? * Finns det andra mätvärden eller faktorer som bör beaktas vid en rättvis fördelning av en nationell koldioxidbudget? Inrikes transporters utsläpp * På vilka sätt är det möjligt att fortfarande arbeta med RUS-data? Hur kan de kompletteras? * Finns det andra lättillgängliga (och regelbundet uppdaterade) datakällor som kan ge oss en användbar beräktning för att fördela transportutsläpp? t.ex. var bränsleförsäljning sker? * Andra idéer för att fördela utsläpp från inhemska transporter.. IMG_6656.HEIC
×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

För att använda forumet måste du godkänna våra Användarregler och Integritetspolicy