Forskare arbetar med att ta fram förslag för regionala koldioxidbudgetar.
Håller/håller du inte med om att det är vettigt att behandla tung industri och internationell sjöfart och flyg som national overheads/nationella utsläpp?
Varför varför inte?
Är det viktigt att uppmärksamma rättvisa och förmåga vid tilldelningen av
* nationell koldioxidbudget till subnationella nivåer?
* Är en justerad BRP per capita en bra beräkningsmetod för att minska koldioxidutsläppen? Varför varför inte?
* Finns det andra mätvärden eller faktorer som bör beaktas vid en rättvis fördelning av en nationell koldioxidbudget?
Inrikes transporters utsläpp
* På vilka sätt är det möjligt att fortfarande arbeta med RUS-data? Hur kan de kompletteras?
* Finns det andra lättillgängliga (och regelbundet uppdaterade) datakällor som kan ge oss en användbar beräktning för att fördela transportutsläpp? t.ex. var bränsleförsäljning sker?
* Andra idéer för att fördela utsläpp från inhemska transporter..
IMG_6656.HEIC