Gå till innehåll

Välkommen till digitalt årsmöte – söndag 5 april online via Zoom


Rekommendera Poster

 

1928622962_digitalt-rsmte.thumb.JPG.6b8f05e5ec42a0a9ffd807310eb25b89.JPG

Nu kör vi digitalt format på länsstämman – online via Zoom

På grund av Corona-situationen och för att begränsa smittspridningen i länet har länsförbundet valt att ställa in det fysiska årsmötet som var planerat i Lycksele den 5 april. Istället genomförs stämman på samma datum helt digitalt via videokonferensverktyget Zoom.

Varmt välkommen att delta i detta för oss nya och spännande format!

Datum och tid: Söndag 5 april kl 10:30-12:00

Möteslänk för att ansluta till årsmötet

Någon anmälan behövs inte (med undantag för utsedda ombud, se nedan), klicka bara på möteslänken här ovanför för att ansluta till årsmötet.

Om du är utsedd till ombud av din krets har du rösträtt vid stämman. Då är det viktigt att du på förhand meddelar regionkansliet att du planerar att delta så att du kan bli upptagen i röstlängden. Skicka då ett mail till kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se
Enligt stadgarna bestäms antal ombud i förhållande till föregående års medlemsantal enligt följande: upp till 1000 medlemmar = 4 ombud, 1001-2000 medlemmar = 5 ombud; 2001 eller fler medlemmar = 6 ombud.

Teknisk information
Du kan ladda ned Zoom klienten lokalt till din dator. Om du inte vill eller kan göra detta finns det som alternativ att delta i mötet via webbläsaren:

  •  startsidan för mötet (möteslänken ovan), klicka på download & run Zoom
  • Då dyker följande text upp under download & run Zoom länken: If you cannot download or run the application, join from your browser
  • Klicka på join from your browser

Om du redan har Zoom klienten installerad på datorn kommer alternativet att delta via webbläsaren inte att visas.

Årsmöteshandlingarna finns tillgängliga för nedladdning på denna sida.

Väl mött i det virtuella molnet!

Med vänliga hälsningar
Styrelsen för länsförbundet, Västerbottens Naturskyddsförening

 

För frågor vänligen kontakta regionkansliet
Tel. 076-143 95 44
E-post kansli.vasterbotten@naturskyddsforeningen.se

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fler än jag som inte kan installera Zoom-klienten på datorn, så finns ju nödlösningen att köra på telefonen.
I varje fall om man använder android. Då finns "ZOOM Cloud Meetings" i Google Play. Det blir lite svårt se delade dokument visserligen...
Jag vet inte hur det ser ut för Apple-användare.


Jag använder Debian Linux version 10 (Buster). Den Zoomklient som finns för nerladdning på https://zoom.us/download, är för Debian v. 8, en uråldrig version som av säkerhetsskäll inte skall användas.

Jag ringde och pratade med Riks för kanske en v. sedan, inte hört något.

Har nu lagt ett supportärendet till Zoom och mejlat Riks.

Finns det någon annan än jag som använder Linux och speciellt Debian Linux?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Rickard

Vi har ju pratat på telefon om detta, jag hoppas att webbansvarig på riks kan hjälpa dig då jag tyvärr inte har någon lösning för att koppla upp sig via Linux. Jag hoppas att du, om vi inte hittar någon annan lösning, kan koppla upp dig via telefonen som du föreslår.

De dokument som kommer att delas inne på mötet är årsmöteshandlingarna, som redan nu finns på hemsidan att ladda ned (på denna sida) och som jag också kommer att lägga upp här i tråden.

För alla som använder sig av Windows och iOS för Mac så ska det förhoppningsvis inte vara några problem att ansluta till Zoom via webbläsaren, eller ladda ned klienten.

Mvh
Natalie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
På 2020-04-02 på 13:11, rbh säger:
Citat

Den Zoomklient som finns för nerladdning på https://zoom.us/download, är för Debian v. 8, en uråldrig version som av säkerhetsskäll inte skall användas.

Zoom har idag uppdaterat sin klient på flera plattformat.

Nu fungerar 64 bitars klienten för Debian version 8 och högre (alltså även aktuell version Debian Buster (10)).
Nerladdning från https://zoom.us/download
Version Version 3.5.392530.0421

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

För att använda forumet måste du godkänna våra Användarregler och Integritetspolicy