Gå till innehåll

Om forumet


Urpo Taskinen

Rekommendera Poster

Hej!
Som bekant är det svårt att ge ett första intryck när man gett sitt andra. Samma gäller också det här forumet, det går inte att ge sitt första intryck om det när man kommer in den andra gången. Så här kommer intryck från en som tycker att sådana här forum är ytterst viktiga för att skapa dialog och engagemang. Samtidigt som det inte bara är i forum ett folkrörelsearbete kan bedrivas, det måste ske i alla styrelser, arbetsgrupper och bland människor där kontakten inte är enbart elektronisk. Så till intrycken:
1. Ser oerhört proffsigt ut.
2. Jag misstror kraften i sådana här forum, helt enkelt för att de ofta inte samlar tillräckligt många deltagare. Låt mig ha fel!!!
3. Inloggningen och registreringen var rätt så rakt på. Ett problem uppstod, när väl bekräftelsebrevet kom till mitt e-postprogram så var det tomt, utan innehåll. Det här problemet uppstår ibland och därför fick jag gå in i e-posten via webbsidan där länken fanns.
4. Önskar alla er som finns här inne och alla nya lycka till härifrån Norrbotten! Kommer att säkerligen besöka forumet några gånger för att få ett andra, tredje och ytterligare intryck!

Varma vinterhälsningar från Vittangi (Kiruna kommun, Norrbottens län)
Urpo Taskinen
... det är jag som kör velomobil, se den prisbelönta filmen av Tamara Souchko
https://lessco2.wordpress.com/2017/11/21/arktisk-velonaut-arctic-velonaut/

 

change_is_possible.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Urpo. Visst har forum av det här slaget sina brister, men en stor fördel är att det till stora delar är öppet för alla och envar. Det kan genom ett bra PR-arbete locka in miljöengagerade som inte är med i NF. Om jag förstått det hela rätt så är öppenheten en stor orsak till dess tillkomst. Så det är ok att sprida forumet på sociala medier 🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Urpo

Visst är det en utmaning att få igång ett forum, men vår primära tanke är inte att nå upp till 42 755 besökare online som Falshback har just nu :).
Vi siktar främst på att ge alla som redan är ordentligt miljöengagerade (oavsett om man är med i föreningen eller inte) ett forum med mer djup och struktur än endimensionella FB-grupper. Sen använder vi det även för kommunikation bland förtroendevalda inom länet (i slutna underforum), ett bra forum är mycket bättre än mejl för det

Allt gott /Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
På 2019-01-30 på 19:31, MatsDjup säger:

Sen använder vi det även för kommunikation bland förtroendevalda inom länet (i slutna underforum), ett bra forum är mycket bättre än mejl för det

 

Hej Mats!
Det som du skrev här ovan är absolut sant. Sedan för att det ska fungera riktigt bra måste man ha ett uthålligt och långsiktigt perspektiv. Återkommer om tio år 😉

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...

Viktig information

För att använda forumet måste du godkänna våra Användarregler och Integritetspolicy