Nina Pettersson Upplagt 19 Maj, 2022 Dela Upplagt 19 Maj, 2022 Forskare arbetar med att ta fram förslag för regionala koldioxidbudgetar. Håller/håller du inte med om att det är vettigt att behandla tung industri och internationell sjöfart och flyg som national overheads/nationella utsläpp? Varför varför inte? Är det viktigt att uppmärksamma rättvisa och förmåga vid tilldelningen av * nationell koldioxidbudget till subnationella nivåer? * Är en justerad BRP per capita en bra beräkningsmetod för att minska koldioxidutsläppen? Varför varför inte? * Finns det andra mätvärden eller faktorer som bör beaktas vid en rättvis fördelning av en nationell koldioxidbudget? Inrikes transporters utsläpp * På vilka sätt är det möjligt att fortfarande arbeta med RUS-data? Hur kan de kompletteras? * Finns det andra lättillgängliga (och regelbundet uppdaterade) datakällor som kan ge oss en användbar beräktning för att fördela transportutsläpp? t.ex. var bränsleförsäljning sker? * Andra idéer för att fördela utsläpp från inhemska transporter.. IMG_6656.HEIC Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.